پروژه «گریه فرشته»

 

امروزه در دنیا دستگاه­‌های متصل به اینترنت به شدت در حال رشدند و به طور طبیعی خطرات امنیتی نیز آن­ها را تهدید می‌­کند. با توجه به اجرای ناامن، اکثریت این دستگاه‌های دارای اینترنت از جمله تلویزیون­‌های هوشمند، یخچال و فریزر، ماکروویو، دوربین‌­های امنیتی و پرینتر­ها به طور معمول می‌­توانند مورد نفوذ قرار گرفته و به عنوان سلاح در حملات سایبری استفاده شوند.

بات­‌نت­‌هایی مانند میرای که هدف آن­ها اینترنت اشیاء است، در سال­‌های اخیر تبدیل به خطرناک‌ترین تهدید برای افراد و نرم‌­افزار­های موجود در اینترنت شده‌اند. همان‌طور که در گزارش مرکز ماهر (مدیریت امداد و هماهنگی عملیات رخدادهای رایانه‌ای) اشاره شده است، با استفاده از این دستگاه­‌ها، هکرها توانایی پیاده‌سازی حملات تکذیب سرویس توزیع‌شده در سطوح پیشرفته و خطرناک را به دست می‌آورند.

در حال حاضر یک محقق امنیتی هشدار داده است که یکی دیگر از تهدیدات اینترنت اشیاء شامل تلویزیون­های هوشمند است که می‌تواند به هکرها اجازه دهد کنترل طیف گسترده­ای از تلویزیون‌های هوشمند را بدون دسترسی فیزیکی به دست گیرند.

اثبات نفوذ توسط پژوهشگران

اکسپلویت (کد مخرب) این حمله برای بهره‌برداری توسط رافائل شیل در شرکت امنیتی Oneconsult توسعه یافته است. با استفاده از یک فرستنده کم‌هزینه سیگنال­های مخرب تعبیه‌شده به سمت DVB-T یا Digital Video Broadcasting Terrestrial به معنی پخش زمینی ویدیوی دیجیتال ارسال شده است. با پخش سیگنال‌های فریبنده و دریافت آن­ها توسط تلویزیون‌های هوشمند، دسترسی ریشه (Root) به هکر داده می­شود. در نهایت هکر می­تواند با آلوده کردن تعداد زیادی از این دستگاه‌­ها حملاتی از قبیل DDOS را روی یک هدف خاص اجرا و یا با آن­ها اقدام به جاسوسی در سطوح گسترده کند.

رافائل شیل در سمینار امنیت اتحادیه پخش اروپا بیان کرده است: حدود ۹۰ درصد تلویزیون­های هوشمنده فروخته شده در سال ۲۰۱۶ می‌­توانند جزو قربانیان بالقوه این حملات باشند. آسیب‌پذیری کشف‌شده توسط شیل روی یک فرستنده DVB-T است که استاندارد اتصال تلویزیون به اینترنت را پیاده‌سازی می‌­کند. این اکسپلویت دارای دو آسیب­‌پذیری ناشناخته افزایش سطح دسترسی از طریق مرورگر در حال اجرا و پس‌زمینه است که مهاجمان با آن کنترل کامل دستگاه متصل به اینترنت را به دست می­‌گیرند.

قابل ذکر است که دسترسی مهاجم به تلویزیون­‌های آلوده‌شده را نمی‌توان از طریق اجرای دوباره (reboot) و بازگشت به تنظیمات کارخانه از بین برد. نفوذ­های قبلی به تلویزیون­‌های هوشمند از جمله پروژه «گریه فرشته» که توسط CIA انجام شده است، نیازمند دسترسی فیزیکی به تلویزیون بوده و یا باید از طریق تکنیک‌­های مهندسی اجتماعی انجام می‌­شده است. با این حال در اکسپلویت شیل نیاز به دسترسی فیزیکی عملاً حذف شده است و بدین‌ترتیب می‌­توان آن را منحصربه‌فردترین حمله به تلویوزیون­‌های هوشمند نامید که دارای سبک بهره‌برداری خاص است.

هک بار دیگر خطرات اینترنت اشیاء را به دنیا نشان داد. از آنجا که دستگاه‌های اینترنت اشیاء به سرعت در حال رشد و تغییر روش استفاده از فناوری هستند سطح حملات نیز با شدت گسترش می­‌یابد. این موضوع از دیدگاه امنیت اطلاعات می‌­تواند ترسناک باشد.

ارتش سایبری چیست؟

 

 

در جنگ‌های گذشته بیشتر از توپ و تانک و هواپیما استفاده می‌شد و کسی فکرش را نمی‌کرد که روزی واژه جنگ سایبری بتواند معنا پیدا کند چه برسد به آنکه مورد استفاده هم قرار گیرد. اما اکنون با پیشرفت‌ها فناوری هیچ چیزی دور از ذهن نیست و فناوری باعث شده هر چیزی در این دنیا دچار دگرگونی شود.

 

ارتش سایبری چیست؟
وقتی واژه ارتش بر زبان جاری می‌شود چیزی متفاوت از ارتش سایبری در ذهن مجسم می‌شود؛ همان که گفته شد یعنی توپ و تانک و … . اما ارتش سایبری در واقع چیزی دیگر است. شاید هدف از ایجاد این نوع ارتش هم همان جنگ باشد اما ماهیت ارتش سایبری به گونه‌ای دیگر و متفاوت است.

ورود فناوری‌های جدید چون رایانه و فناوری اطلاعات و همچنین دنیای مجازی زندگی افراد و ذهنیت آنها در مورد مسائل مختلف را تغییر داده است. می‌توان گفت که استفاده از فضای مجازی هم می‌تواند توسعه و تبادل اطلاعات مفید را به همراه داشته باشد و هم راهی باشد برای ضربه زدن و تغییر ذهنیت افراد نسبت به سودمندی‌های این دنیا.

یک ارتش سایبری را می‌توان گروهی از افراد در نظر گرفت که سعی دارند در دنیای اینترنت فعالیت‌هایی را انجام دهند اما با هویتی نامشخص؛ شاید این ساده‌ترین تعریفی باشد که بتوان در مورد ارتش سایبری چیست به کار برد. به دست آوردن اطلاعات در مورد این افراد نیز سخت است زیرا آنها خود هیچ اطلاعاتی ارائه نمی‌دهند و دسترسی به اطلاعات لازم در مورد آنها هم دشوار است.

عده‌ای مفهوم ارتش سایبری چیست را معادل سوءاستفاده از دنیای مجازی می‌دانند اما چنین نیست. بسیاری از افراد از این فضا به عنوان ابزاری استفاده کرده و سعی دارند تا از آن برای حمله به منافع مردم استفاده کنند. پس باید ساز و کاری باشد تا بتوان در مقابل این حمله از خود مراقبت نمود.

ما به ناچار مجبور به استفاده از این فضا هستیم زیرا دنیای مجازی و فضای سایبری هر دو یک ضرورت اجتناب‌ناپذیر هستند. باید گفت که هم‌اکنون بسیاری از زیرساخت‌های حیاتی کشورهای مختلف بر روی فضای سایبر قرار دارند. شبکه‌های رادیو تلویزیونی، خطوط انتقال برق، شبکه بانکی، سامانه‌های دفاعی و… . بنابراین نمی‌توان از این فضا فاصله گرفت و از آن استفاده نکرد.

گفته شده که ایران هم ارتش سایبری دارد و عده‌ای آن را وابسته به دولت ایران می‌دانند. ارتش سایبری ایران تاکنون موفق شده به چندین وب سایت آمریکایی، عربستانی و چینی و همچنین وب‌گاه‌های حامی جنبش سبز و سایت رسمی دانشگاه وزارت نفت عربستان حمله کند. همچنین گزارش‌هایی نیز منتشر شده که براساس ان این ارتش دیپلمات‌های ایرانی چون محمد جواد ظریف، حسین فریدون و عبدالرسول دری اصفهانی را مورد حمله قرار داده‌اند.

تهدیدات مختلف فضای سایبری
فضای سایبری دارای تهدیداتی مختلف است. ساده‌ترین تهدید که همگی با آن آشنا هستند، ویروس رایانه‌ای است. همگی ما در مورد از بین رفتن اطلاعت خود به دست ویروس‌های رایانه‌ای نگران هستیم. اما اینکه چگونه یک ویروس ایجاد شده و وارد سیستم ما می‌شود هم جای سوال دارد. اگر هدف خرابکاری باشد پای هکرها وسط می‌آید؛ هکرها برای اینکه بتوانند به هدف خود در مورد دسترسی به اطلاعات دست یابند به سراغ ویروس‌های رایانه‌ای می‌روند.

هکر و ویروس‌های رایانه‌ای ساده‌ترین کاربردهای غلط دنیای مجازی هستند. هکرها از ویروس‌ها در واقع به عنوان اسلحه استفاده می‌کنند که گاها این ویروس‌ها می‌توانند مهم‌ترین اطلاعات یک شخص یا سازمان را هدف قرار دهند و مخرب‌تر و خطرناک‌تر از بمب‌ها و موشک‌های معمولی در دنیای واقعی باشند.

در ادامه‌ی این کاربردهای اشتباه از دنیای مجازی بود که واژه ارتش سایبری و جنگ سایبری مورد استفاده قرار گرفتند. همچنین بسیاری از کشورها نیز خود دست به کار شدند و تصمیم گرفتند تا با ایجاد ارتش سایبری به جنگ سایر کشورها بروند و منافع حیاتی آنها را تهدید کنند.

بنابراین لازم است در برابر این نوع حملات دنیای مجازی هم ارتشی باشد که بتوانند از کشورها دفاع کنند. در این مورد گفته شده که آمریکا تنها کشوری است که برای دفاع از حملات سایبری یک ارتش مجزا دارد. این ارتش دارای رده‌های مختلف با ساختار و چارچوب نظامی مشخص است و در رأس آن یک ژنرال ۴ ستاره مسئولیت فرماندهی این ارتش را برعهده دارد. این ارتش با نیروهای زمینی، هوایی، دریایی و فضایی ارتش ایالات متحده در تعامل است و خود از ظرفیت‌های مجزایی در زمینه دفاع و حمله در فضای سایبری برخوردار است.

از جمله کشورهای قدرتمند در زمینه ارتش سایبری می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

چین
ایالات متحده
ترکیه
روسیه
تایوان
برزیل
رومانی
هند
ایتالیا
مجارستان


ارتش سایبری ایران

طرح مربوط به ایجاد ارتش سایبری ایران در سال ۸۴ در سپاه مطرح شد. در ادامه گروهی تشکیل شد که تعداد اعضای آن، از چند نام بیشتر بود. بعد از ایجاد ارتش سایبری ایران، مؤسسه نظامی و امنیتی ایالات متحده آمریکا، در گزارشی اعلام کرد که ایران جزء پنج کشور دارای قوی‌ترین ارتش سایبری است. به گفته این موسسه، ارتش سایبری ایران زیرمجموعه تیم رصد سایبری سپاه است که حدودا ۲۴۰۰ نفر عضو فعال و ۱۲۰۰ نفر عضو ذخیره دارد. ارتش سایبری ایران به پنج گروه تقسیم شده است:

گروه اول
ماموریت گروه اول از ارتش سایبری ایران، دفاعی است. آنها به پیگیری هویت هکرهای مهاجم می‌پردازند و در تلاشند تا فعالیت‌های مخرب آنها را خنثی کنند. این گروه تاکنون توانسته‌اند تعداد زیادی از ویروس‌های مهاجم را کشف کرده و آن‌ها را خنثی یا خطرات آنها را کاهش دهند.

گروه دوم
مأموریت گروه دوم تهاجمی است. آنها در تلاشند تا تأسیسات مخالفان جمهوری اسلامی را تخریب کنند. این گروه علاوه بر هدف قرار دادن تأسیسات انرژی، آب، شبکهٔ قطارها و فرودگاه‌ها، تأسیسات اتمی برخی کشورها، بانک‌ها و بازارهای جهانی را نیز هدف قرار می‌دهند.

گروه سوم
رمزگشایی پسوردها و استفاده از ابزار مربوط به انتقال اطلاعات از وظایف گروه سوم ارتش سایبری ایران است.

گروه چهارم
این گروه ماموریت ارسال پارازیت بر روی فرکانس‌های برخی شبکه‌های تلویزیونی عربی و غربی را برعهده دارند. این افراد تاکنون توانسته‌اند به صورت موفق بر روی برخی از شبکه‌های تلویزیونی فارسی و عربی زبان، پارازیت ارسال کنند.

گروه پنجم
گروه پنجم و گروه آخر وظیفه دارند به سایت‌های دشمن حمله کنند. آنها همچنین حملات DDOS , DOS را پیاده‌سازی می‌کنند.

از جمله وبگاه‌های هک شده توسط ارتش سایبری ایران می‌توان موارد زیر را نام برد:

وب سایت موج سبز آزادی در تاریخ ۲۵ آذر ۱۳۸۸
شبکه اجتماعی توییتر در تاریخ ۲۷ آذر ۱۳۸۸
موتور جستجوی چینی بایدو در تاریخ سه‌شنبه ۲۲ دی ۱۳۸۸
رادیو زمانه در تاریخ ۱۰ بهمن ۱۳۸۸
سایت خبرنامه امیرکبیر در تاریخ ۱۷ بهمن ۱۳۸۸
سایت رسمی سازگارا در تاریخ ۲۱ بهمن ۱۳۸۸
سایت جنبش راه سبز (جرس) در تاریخ ۲۳ بهمن ۱۳۸۸
سایت اروپایی تک‌کرانچ در سپتامبر ۲۰۱۰
تلویزیون فارسی وان و سایر وب‌گاه‌های گروه موبی در تاریخ آبان ۱۳۸۹
سایت صدای آمریکا و ۹۵ سایت وابسته به آن در تاریخ ۳ اسفند ماه ۱۳۸۹
سایت تلویزیون دولتی جمهوری آذربایجان در تاریخ ۲۰ اردیبهشت ۱۳۹۰
شبکه اجتماعی تلگرام در جریان اعتراضات ۱۳۹۶

منبع: Wikipedia  , yjc

چشم انداز تولید علم توحیدی در انقلاب اسلامی

 

 

جهان امروز در حوزه علوم انسانی دچار مشکل است و در اینجا دو سوال مطرح می‌شود، یکی اینکه چرا علوم انسانی که الان در جامعه ماست و غربی است نمی‌تواند مسائل جامعه ما را پاسخ دهد و دوم اینکه ما چگونه باید علوم انسانی جایگزین داشته باشیم؟

مراحل نظام سازی، دولت سازی، ملت‌سازی و جامعه‌سازی در ایران کامل نشده است اینکه یک کشوری مرزهایی را مشخص کند و مردم در آن به گونه‌ای مسائل معیشت، فرهنگ، نظامی و ... با هم پیش ببرند اسمش دولت و تمدن نیست.

برای تمدن‌سازی نیاز به 140 زیرنظام مبتنی بر علوم انسانی اسلامی داریم/ زیرنظام‌هایی که از غرب آورده‌ایم کپی‌کاری است نه تمدن‌سازی

تمدن و جامعه یک هرم است که این هرم چهار لایه دارد و در دنیا تنها  چهار کشور آلمان، انگلیس، فرانسه و آمریکا هستند که به معنای اخص کلمه دولت و ملت دارند و آن هم به خاطر این است که حدود 250 سال تمدن سازی انجام داده اند لذا این تمایزی که امروز بعد از 39 سال از انقلاب اسلامی در ایران با متن اسلام دیده می شود ناشی از این است که فرآیند تمدن سازی یک فرآیند یک شبه نیست.

هرم جامعه چهار لایه دارد که لایه بالایی این هرم دولت است که state building نامیده می‌شود. منظور از دولت معنای عام آن به عنوان قوه مجریه نیست منظور کل حکومت است لذا رهبری در دیدار با طلبه‌ها عنوان می‌کنند که ما هنوز در ایران چیزی به عنوان دولت اسلامی نداریم.

لایه دوم در هرم جامعه سازی لایه نظام‌سازی است که system building نام دارد. نظام‌سازی در هر کشوری حدود 60 سال طول می‌کشد و باید 140 زیر نظام برای آن جامعه تعریف و طراحی شود مثلا نظام بهداشت و درمان، نظام آموزش و پرورش، پلیس، دستگاه قضائی و ... هر کدام یک زیر نظام محسوب می‌شوند. اینکه کشوری مثل جمهوری اسلامی این زیر نظام ها را از غرب بیاورد و در ایران پیاده کند این نظام‌سازی نیست بلکه کپی‌کاری است.

لایه سوم جامعه‌سازی، ملت‌سازی nation building است منظور از ملت‌سازی این نیست که یک جمعیت چند میلیونی در مرزهایی کنار هم محصور باشند، بلکه منظور این است که هر کس به تبع یک رایی که می‌دهد نقش و جایگاه خاص خودش را داشته باشد و درگیر مفاهیم فراتری از قومیت و مذهب باشد چنین کشوری قابلیت تجزیه در اثر اختلافات زبانی، مذهبی و قومیتی را ندارد.

لایه چهارم کد کردن زمین است که این کار در فرانسه بعد از ناپلئون بناپارت با عنوان طرح لندپارسل انجام شد و انگلیسی‌ها حدود 700 سال پیش سرزمین شان را کدبندی کردند. در کاداستر یا حدنگاری در سطح زمین و لند پارسل نسبت به عمق زمین تکلیف همه زمین‌ها در مورد کاربری و مالکیت مشخص می‌گردد.

این چهار لایه که اجرای آن 100 سال طول می‌کشد اگر کشوری انجام دهد می‌تواند بگوید به مرحله تمدن‌سازی رسیده است مثلا 27 کشور اروپایی همگی صاحب تمدن نیستند چون این چهار لایه تمدن‌سازی تنها در کشورهای فرانسه، آلمان و انگلیس انجام شده است و تابعی از این سه کشورند. بنابراین طبق فرموده رهبری هنوز ما در ایران چیزی به اسم دولت اسلامی نداریم چون هنوز 140 زیر نظام لازم را تعریف و اجرا نکرده‌ایم.

اینکه چگونه باید 140 زیرنظام ساخت را باید علوم انسانی پاسخ دهد. اینکه انسان غربی حدود چند صد سال گذشته زحمت کشیده و این 140 زیر نظام را طراحی کرده است که مبتنی بر علوم انسانی غربی است. در علوم انسانی مبنا بسیار مهم است. مبنای علوم انسانی در جهان یا سه‌تایی است در غرب، یا دوتایی است در شرق و یا یک است در نگاه توحیدی اسلامی.


در چند سال گذشته وقتی یکی از مسئولان اجرایی کشور گفت مگر علم یهودی، مسیحی و اسلامی دارد رهبری در دیدار استادان دانشگاه پاسخ دادند بله چرا که مبنای علوم انسانی غربی غیر توحیدی است و این به این معناست که علوم انسانی وجود دارد که توحیدی است.

اینکه می‌گوییم علوم انسانی غربی غیرتوحیدی است یعنی اینکه اساس تمام رشته‌هایش تثلیث است و این تثلیث را می‌توانیم هم در خود رشته‌های علوم انسانی مانند فلسفه، اقتصاد، روانشناسی و ... ببینیم هم در مکاتب موجود در هر یک از رشته‌های علوم انسانی که اگر مثلا وارد فلسفه شویم مکاتب متعددی وجود دارد و هم در نظریات متعددی که در یک مکتب فکری وجود دارد تثلیث پدر، پسر و روح‌القدس دیده می‌شود.

شاید پرسیده شود که چه اشکالی دارد که با علوم انسانی غربی غیر توحیدی کار کنیم؟ باید گفت که وقتی کسی ادعای مسلمانی می‌کند باید به حدود مسلمانی‌اش پایبند باشد. صراحت مسلمانی به ما می‌گوید که در روزهای طولانی تابستان روزه بگیرید چون قرآن می فرماید کتب علیکم‌الصیام و یا ربا نخورید چرا که قرآن می‌گوید لاتاکلوا الربا و یا می‌فرماید لاتقولوا ثلاثة قرآن مستقیما به ما می‌فرماید که نگویید پدر، پسر، روح القدس این حکم دو بار در قرآن آورده شده است چرا که اگر مسلمان به این معتقد باشد مشرک است.

حال جوان مسلمان ایرانی که نمی‌داند اساس این رشته‌ها تثلیث است در آنها تا مقطع بالاتر از دکتری تحصیل می‌کند. از چنین تحصیلکرده‌ای نمی‌توانیم انتظار عملکرد توحیدی و اسلامی در جامعه داشته باشیم.


خود غربی‌ها به تثلیث در علوم مختلف خود اعتراف دارند
 مثلا هگل پدر فلسفه ایده آلییزم در کتاب عقل در تاریخ می‌گوید کامل‌ترین تقسیم‌بندی که دیده‌ام تقسیم‌بندی پدر، پسر، روح‌القدس است و باز در همان کتاب می‌گوید من تز، آنتی‌تز، سنتز را از تثلیث پدر، پسر، روح‌القدس گرفته‌ام.

طراح مکعب بحران افزود چطور است که ما نسبت به مسائل اخلاقی چون زنا و ربا در جامعه حساس هستیم ولی نسبت به زدن اساس توحید در ذهن تحصیلکرده‌های دانشگاهی‌مان موضع نداریم.

برخی می‌پرسند چرا روسای جمهور ایران همیشه با رهبران یعنی امام خمینی و امام خامنه‌ای درگیر بودند؟ پاسخش آن است که اساس ساختار نظام جمهوری اسلامی ایران تثلیثی است و ساختار جمهوری اسلامی هنوز توحیدی نیست. مرحوم امین زنجانی در جلد سوم فقه سیاسی می‌گوید کانت فیلسوف آلمانی تلاش کرد ثابت کند که سه قوه مقننه، مجریه و قضائیه از تثلیث پدر، پسر، روح‌القدس آمده است.

آمریکایی‌ها خودشان در متنی که منتشر کرده‌اند، کاخ سفید را به عنوان قوه مجریه معادل پدر father در تثلیث، کپیتال هیل ساختمان گنبدی شکل سفید را قوه مقننه معادل روح‌القدس holy spreet و ساختمان دیوان عالی کشور و دستگاه قضائی را معادل پسر یا عیسی jesus در نظر گرفته‌اند.

این متون و اعتراف به تثلیث توسط خود غربی‌ها منتشر شده است. این تقسیم‌بندی منتسکیو در فرانسه برای تقسیم‌بندی قوا در حکومت است لذا وقتی ما این قوا را در جمهوری اسلامی پیاده کردیم ساختار تثلیثی را در جامعه رقم زده‌ایم.


با علوم انسانی تثلیثی نمی‌توانیم جامعه را توحیدی کنیم/ کامل‌ترین مدل جامعه‌سازی، سیستم بایولوژیکی است


مبتنی بر قرآن کامل‌ترین مدل ساخت جامعه براساس بدن انسان است چون کامل‌تر از بدن انسان نظام‌سازی وجود ندارد که به این مدل در تئوری سیستم‌ها سیستم بایولوژیکی گفته می‌شود براساس سیستم بایولوژیکی یک حکومت کامل 12 قوه دارد. در نظر امام صادق علیه السلام هم جامعه و حکومت باید به مثابه یک بدن کامل دیده شود این مورد را امام خمینی هم در ابتدای حکومت دو بار تاکید کردند که حکومت باید مانند بدن باشد لذا به این خاطر است که رهبری می‌فرمایند ما هنوز چیزی به اسم دولت اسلامی نداریم.

در شرق زمین نگاه دو تایی و ین و یانگی است نگاهی که در هند، ژاپن، چین وجود دارد و اساس عالم را بر دو قرار دادند. این به این منظور است که به اشتباه دوتایی هایی چون حق و باطل، سعادت و شقاوت و خیر و شر را معادل دوتایی هایی چون شب و روز، زن و مرد، تر و خشک و سرد و گرم گرفتند.

اما علوم انسانی توحیدی چیست؟ در علوم انسانی توحیدی دو کار باید انجام شود.

1.تفکیک عالم خلق از عالم جعل.

2.رقم زدن توحید.

امروز اگر از شما پرسیده شود که به عنوان یک مسلمان چرا خود را موحد می دانید چه جوابی می دهید؟ قرآن معجزه پیامبر اسلام است و توحید معجزه قرآن کریم.

قرآن می‌گوید دو عالم وجود دارد یکی عالم خلق و یکی عالم جعل. در عالم خلق همه چیز دوتاست مانند حرفی که انسان شرقی می‌زند مثل زن و مرد، شب و روز و ... . انسان در عالم خلق مجبور است یعنی که ما جبرا در مقابل خوردن اسید سولفوریک یا افتادن از ارتفاع زیاد آسیب پذیریم.

در عالم جعل هم همه چیز دوتاست اما در عالم جعل انسان مختار است که یکی از دو مورد را انتخاب و دیگری را حذف کند مانند راست و دروغ، خیر و شر، سعادت و شقاوت و ... . کسی که در عالم جعل این دوتاها را صفر و یک بگیرد صفر را بزند و یک را اقامه کند به چنین فردی موحد و به این فرآیند توحید گفته می شود.

علم اقتصاد غرب از دخالت دین آزاد است/ فروپاشی اقتصاد جهانی مبتنی بر اقتصاد لیبرالی است
 آیت الله جوادی آملی فرمود که 80 درصد مردم در اثر ربا مرده‌اند، ادعای این فرد از روی بینش توحیدی و ناظر به آخرت است و اگر امروز قیامت بر پا شود جامعه ما رستگار نمی‌شود چون 80 درصد جامعه آلوده به رباست.

به خاطر سیستم غلط بانکی که توسط نظام دانشگاهی و استادان علوم اقتصاد غربی است که چنین سیستم اقتصادی را رقم زده‌اند. پایه این علم کجاست؟ پایه این علم در نظریه بازار آزاد آدام اسمیت است که در کتاب ثروت ملل او آورده شده است. بازار آدام اسمیت از چه چیز آزاد است؟ از دخالت دولت؟ نه از دخالت دین.

چه کسی این مجوز آزادی را برای آدم اسمیت صادر کرد؟ جرمی بنتام که گفت باید ربا آزاد شود تا حرکت اقتصادی جدی شود مبنای این نظریه جرمی بنتام.

ساختار کشور باید براساس علوم انسانی توحیدی طراحی شود/ ایران اسلامی توان ارائه سیستم عامل پایه برای اقتصاد جهان را دارد


 این که در دانشگاه‌ها به جوانان این علوم اقتصادی مبتنی بر ربا را بیاموزیم و وقتی دکتر شدند در قالب مسئولیت‌ها در دولت‌های مختلف مشغول به کار شوند و در وزارت اقتصاد و یا بانک مرکزی به کار گرفته شوند نمی‌توانیم اقتصاد اسلامی ایجاد کنیم.

بدهی فعلی بسیاری از کشورهایی که اقتصادشان در آستانه فروپاشی قرار دارد در پی چاپ پول بدون پشتوانه‌ای است که از نظریه‌های اقتصادی لیبرالی ناشی می‌شود، اما اسلام چاپ پول بدون پشتوانه را حرام می‌داند.


با 13 لشکر اقتصاددان صاحب دکترا، 39 سال است که وضعیت اقتصادی بهتر نشده است
39 سال است که مشکل اقتصاد جمهوری اسلامی حل نشده است این در حالی است که در تمام سال‌های بعد از انقلاب دکترهای اقتصاد بر اقتصاد جمهوری اسلامی حاکم بوده‌اند هم اکنون کشور ما با 13 سرلشکر از آنهایی که درگیر کارند تا آنهایی که بازنشسته شده‌اند موفق به تامین امنیت است چه در ایران و چه در کشورهای همسایه از جمله سوریه و عراق.

 ما در ایران در حوزه نظامی ارتشبد و سپهبد که معادل مدارک فوق لیسانس و دکترا هستند نداریم اما چرا افراد نظامی در حوزه خود موفق بوده‌اند؟ چرا با سطح سواد 13 سرلشکر امنیت تراز داریم اما با 13 لشکر اقتصاددان صاحب دکترا وضعیت اقتصادی امروز جمهوری اسلامی این است؟

مبنای نظام اقتصادی کشور الگوی غلط لیبرالی است
چرا بعد از ۳۱ سال کار اقتصادی کشور به اینجا کشیده شده است؟  چون نظام اقتصادیمان غلط است و مبنایش هم اقتصاد لیبرالی است.

این که مبنای اقتصاد جمهوری اسلامی لیبرالی است اعترافی است که عده‌ای از مسئولین جمهوری اسلامی ایران در مجمع تشخیص مصلحت نظام کرده‌اند و آن را در کتابی با عنوان «امنیت ملی و نظام اقتصادی ایران» منتشر کردند.

در این کتاب ذکر شده است که مدل اقتصادی مناسب برای توسعه اقتصاد ایران الگوی اقتصاد نئولیبرالی یا نئوکینزی است و پارسال هم رسما یکی از مسئولان دولت یازدهم در تلویزیون گفت که مبنای ما برای برنامه ششم و اقتصاد مقاومتی همین کتاب است. کتابی که در صفحه 782 آن صراحتا می‌گوید ما باید مکتب کنیزین‌های جدید را به عنوان الگوی اقتصادی در جمهوری اسلامی پیاده کنیم. نئوکینزین‌هایی که اساس اقتصادشان بر ربا است.



ایران می‌تواند سیستم‌عامل پایه برای اداره جهان ارائه بدهد

این مدل ربوی اقتصاد در جامعه‌ای پیاده می‌شود که مردمش محسن حججی‌ها تربیت می‌کنند و لذا با این ربا برکت را از عمر و مال مردم برده‌اند و هر چه مردم سعی و تلاش بیشتر می‌کنند کمتر می‌رسند، اما این رویکرد غلط در اقتصاد را به پای دین می‌نویسند.

ساختار کشور باید براساس علوم انسانی توحیدی طراحی شود/ ایران اسلامی توان ارائه سیستم عامل پایه برای اقتصاد جهان را دارد
چرا می‌گوییم اقتصاد جمهوری اسلامی از بعد انقلاب تا کنون اسلامی نشده است؟ به اعتراف آینده شناس آمریکایی پرفسور ریچارد واتسون تنها این ایران است که می‌تواند برای جهان سیستم عامل پایه ارائه کند و تنها چیزی که اقتصاد جهان را از بدهی عظیم فعلی و ربا نجات خواهد داد مدل اقتصاد اسلامی است، بنابراین باید ایران هر چه سریعتر این مدل را تولید و در اختیار کشورهای جهان قرار دهد.